Och vi säger hela tiden att vi ska bättra oss med inläggen men veckorna går så fort att vi inte hinner med. 
Sami bad mig göra ett inlägg idag innan han stack iväg på träningen och jag tänkte, just det, det var ju ett tag sedan. Det känns som det var igår vi senast uppdaterade men så är ju inte läget. 
Det är över en månad sedan vi senast skrev här och ja, vad har hänt? 
 
Vi har träffat vår fotografs fru som troligtvis ska göra våra tårtor. Det var ett väldigt roligt och inspirerande möte med mycket skratt och fina idéer. Det kändes verkligen som hon förstod mig och Sami när hon visade upp lite vad hon hade tänkt så det kunde inte kännas annat än bra! 
Vi har, för att inte avslöja för mycket, i alla fall bestämt oss för att inte ha våningstårta :). 
Sedan pratade vi om att vi skulle få komma och provsmaka hennes tårtor innan vi bestämdes oss helt och jag kollade precis min mail där hon hade skrivit när vi var välkomna. Så nu ska det smakas tårta ;D. 
 
Vi har skickat ut alla inbjudningskort! Det känns toppen bra att det är klart och att vi kan bocka av det på listan!
Så se till att o.s.a innan 17 april nu så att ni inte missas! 
 
Jag har bokat hår och sminkning vilket känns jätte skönt, Så jag ska till henne och provsminka mig den 2 juni. Jag la in det i min kalender idag och när jag kom in i den så scrollade jag ganska fort nedåt så jag kom fram några månader. Bara det att jag scrollade direkt till September, just för att det alltid har varit så långt att scrolla i kalendern haha. Nu var det ju bara typ 3 månader att scrolla fram. 
På tal om att det inte är så långt kvar så blir man hela tiden påmind om det nu och man blir lika chockad av det varje gång. Vi har ju liksom planerat detta i snart 10 månader, helt sjukt!
Igår när Samis mamma var här och vi satt och pratade om allting så säger Sami, men det är ju bara 15 veckor kvar. Jag vet att jag i varje inlägg tjatar om att " NU ÄR DET INTE SÅ LÅNGT KVAR" haha, men det känns bara som tiden går extra fort just nu. Jag kommer säkert säga det 10 gånger till innan 18 juni är kommen, så ni får helt enkelt stå ut. 
 
Vi har bokat cateringen! Igår tog vi tag i det ordentligt och sa, Nej, nu måste vi bestämma oss! 
Vi kan inte vela om detta längre. Så vi tog beslutet och det känns BRA. Det är bara lite justeringar och förfrågningar vi väntar svar på från firman men efter det så är allt spikat. Nu bockar vi av stora beslut och milstolpar hela tiden känns det som. 
 
Igår var vi även ute i Abborreberg och träffade härliga Peter (ägaren) för en genomgång och lite tips samt funderingar. Vi har efter att pratat lite med honom bestämt hur vi ska ställa borden osv. 
Jag blev helt till mig även om det var sjukt tråkigt väder igår, kände hur mycket jag längtar tills vi får nycklarna och vi får kliva in och börja dekorera! 
Jag vet att många kanske inte vill göra det, för det anses som tråkigt och tidskrävande. Men jag ser fram emot det så sjukt mycket. Att inte bara bestämma hur det ska se ut och sedan få det som överraskning när vi kommer ut på lördagen utan att verkligen vara med och göra allt. 
Så otroligt mysigt att ställa ut bord, lägga på dukar och börja med dekorationen. 
 
En till stor sak som har hänt är att vi har flyttat! Nu bor vi på bråddgatan i en lägenhet som nästintill är 20 kvm större än vår gamla inklusive balkong! Jag kunde inte vara lyckligare. Är det något jag har saknat sedan jag flyttade hemifrån så är det möjligheten att bara sätta mig utomhus på altanen/balkongen/ trädgården. 
Men nu kan vi äntligen duka upp lite fint på balkongen och njuta av sommarvärmen (om det kommer någon) varje kväll om vi så vill. 
Vi båda trivs som fiskar i vattnet och det har vi Samis kusin Therese att tacka för som tänkte på oss när hon ville göra sig av med denna lägenhet, så en än gång, TACK. 
 
På tal om min blivande make så kommer han spela rugby igen i helgen, senast han spelade var för nästan 10 månader sedan innan han opererade handen. Jag måste säga att jag är lite orolig men jag ser även hur glad han är över att kunna spela/träna igen. 
 
BTW
Jag vet inte om jag har skrivit det men jag har hämtat min Brudklänning som äntligen är helt klar. Hur glad kan man vara då? 
titta på bilden nedan så ser ni ;)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej