Hej bloggen!

Kanske dags att jag involverar mig mer här, håller mest på bakom kulisserna och styr med allt annat..... Sami heter jag och det är alltså jag som är den blivande maken... ;)

Tanken är att chocka min Emma då hon är på väg hem från Stockholm där hon varit och spelat cup med fotbollen. Själv är jag stel från min första riktiga rugbyträning (med fullkontakt), snacka om att jag saknat det, så nu vet ni det så kanske ska återgå till bröllopsuppdaterandet och vart vi är i planeringen.

Imorgon är det 5 MÅNADER!! kvar.... Jag insåg detta i veckan och sa till Emma att vi kanske ska kolla på inbjudningskort, fick svaret
- NÄHÄ, det tänkte jag på för 2 veckor sedan...

Jaja man kan inte tänka på allt, men vilken fall som helst så ska vi se till att beställa korten i veckan samt boka tid för att träffa dem som eventuellt ska laga den mat som vi kommer att bjuda på. Emma har ätit på restaurangen och tyckte om maten. Vi kollade på deras cateringmeny och hittade en buffé som föll oss i smaken så vi håller tummarna för att de är intresserade.

Det är inte det lättaste att få så många personer nöjda men förhoppningsvis hittar alla något gott att äta av det som kommer att finnas, vi kommer somsagt att servera en fräsh buffe som ska fylla alla med energi för att dansa hela natten lång. 

Vi har även suttit ned med vårt fantastiska värdpar och planerat och gått igenom lite vad vi tänkt oss, samt pratat lite om sådant som kan vara bra att veta om självla dagen tidsmässigt etc.. Så tack Matte och Fia för att ni är så grymma och vill hjälpa oss under vår dag och alla tips och trix ni kommer med. Ser verkligen fram emot nästa träff och då kan vi förhoppningsvis involvera alla som är inom "the inner circle" så som bestmans, tärnor, föräldrar etc. 

I veckan träffade vi även den tilltänka fotografen, både jag och Emma är verkligen imponerade av hans arbete och vår tanke är att den är han som kommer få äran att fotografera oss i kyrkan och de lite mer "officiella" bröllopsbilderna. Givetvis får ni andra också "knäppa av en blixt" men då får ni spara er till efter vigseln. Han jobbar lite oregelbundet i sitt dagliga arbete så vi hoppas på att han kan göra så att han är ledig på vår dag, han har lovat att göra sitt bästa så vi håller på honom. 

Gå gärna in och slå en kik på http://perengstromsfoto.se/

Han gav oss även tips om en duktig tårtmakare om man säger så, nämligen hans "gumma" som han uttryckte sig, vi fick se ett par bilder på några tårtor som hon hade gjort....... Snacka om konstnär! 

Så förhoppningsvis får vi en inbokade träff med henne i veckan.. Så det får ni veta mer om i veckan tillsammans med några eventuella bilder.  

Nää nu måste jag skynda mig för att plocka upp min fästmö som anländer snart.

Imorgon är det 5 månader kvar

Puss på er! 

 

//Sami 

Kommentera

Publiceras ej